ילדים מציירים לסבאוהב
פיתוח שפה יצירתית: תקשורת בחרוזים ובציורים בהשראת קשר מיוחד עם נכדים
במהלך השנים ובעקבות הקשר המיוחד שנוצר ביני לבין נכדיי, אשר שמשו לי כהשראה מיוחדת לכתיבה, פיתחתי "שפה" מיוחדת לתקשורת הדדית.
ילדים מטבעם אוהבים לצייר. זו דרך הבאה פשוטה שאינה תלויה בכישרון מיוחד ועומדת במגבלות הסבלנות הקצרה שלהם. לא תמיד הקשר בין הציור לבין הכוונה שלהם היה ברור לי לפחות, אז ביקשתי מהם לספר לי או למבוגר אחראי מזדמן, מה הם רצו להביע ולרשום את זה בדף נפרד או בצידו השני של הציור.
וכך מצאתי את עצמי כותב את הסיפור הציורי בחרוזים ובמשקל, מוסיף קצת משלי ומעגל פינות ורושם את זה, במידת האפשר, על גבי הציור או בדף נפרד.
עם הזמן הוזמנתי לגנים ולכיתות של נכדיי ועשיתי את אותו הדבר עם שאר הילדים ועם כמה קבוצות של ילדים מפונים בבתי מלון בטבריה.
את הציורים הכתובים צילמנו וכרכנו בחוברות וכל ילד קיבל חוברת עם כל הציורים ובה הציור המקורי שלו.
בד"כ ציורים של ילדים לא נשמרים לאורך זמן, עוד לא נמצאה האמא שתזרוק ציור של הילד שלה שכתוב עליו שיר.