יום רביעי, 19 באוגוסט 2015
געגוע לאבא
אני לא זוכר באלו נסיבות כתבתי את השיר הזה אבל אני זוכר היטב איך נפרדתי מאבא שלי בנשיקה.
צעיר היה במותו, בדיוק כפי שציירה אותו אחותי מיכל חצי שנה לפני שהסתלק בחטף. עם צל חיוך על פניו, כמו אומר - תמיד תסתכלו על הצד המואר של החיים כי בצד האפל לא רואים כלום, סתם עצובים.
ואני לעולם לא אשכח שתמיד
היית לי אב
נִפְרַדְתִּי כְּהֶרֶף מִמְּךָ בִּנְשִׁיקָה
לֹא הָלַכְתָּ לִימֹג בְּאֵי שָׁם
דְּמוּתְךָ בְּחַיַּי צְרוּבָה חֲקוּקָה
נוֹהָה אַחֲרַי כְּצֵל וְאָשָׁם
רוֹצָה מִתְבּוֹנֶנֶת
לֹא נוֹקֶטֶת עֶמְדָּה
לְעִתִּים מְגוֹנֶנֶת
אוֹ פּוֹתֶרֶת חִידָה.
כָּךְ נָתַתָּ לִי גַּב
כְּמוֹרֶה לַתַּלְמִיד
וְהָיִיתָ לִי אָב
וְעוֹדְךָ כְּתָמִיד
אֲנִי מְנַסֶּה לְדַמְיֵן מֶה הָיָה אִם
וְהָיִיתָ נִשְׁאָר עוֹד מְעַט
מִתְעוֹרֵר וְקָם לְמַגַּע הַשְּׂפָתַיִם
וְאַחַר כָּךְ הוֹלֵךְ, אַךְ לְאַט
מְחַבֵּק מְלַטֵּף
כְּשֶׁצָּרִיךְ מְיַסֵּר
מִצְטָרֵף מִשְׁתַּתֵּף
וְתוֹמֵךְ כְּשֶׁחָסֵר
וְנָתַתָּ לִי גַּב
כְּמוֹרֶה לַתַּלְמִיד
כִּי הָיִיתָ לִי אָב
וְעוֹדְךָ כְּתָמִיד
הַדִּמְיוֹן מְפַצֶּה? רַק כְּאִלּוּ
הוּא מָזוֹר לַמַּפָּח וְרִכּוּךְ
אַךְ אֲנִי מִסְתַּפֵּק וַאֲפִלּוּ
גַּם מַרְשֶׁה לְעַצְמִי בְּדַל חִיּוּךְ
כְּמוֹ שֶׁלְּךָ, מְרַמֵּז
עַל צִדְקַת הָאֱמֶת
כִּי בִּדְיוֹן מְאַחֵז
וְאַתָּה הָרֵי מֵת
אִם אֶבְכֶּה זֶה יִכְאַב
אָז אוֹתְךָ לֹא אַסְפִּיד
כִּי הָיִיתָ לִי אָב
וְעוֹדְךָ לְתָמִיד.
דודיק

תגיות
פוסטים נוספים
שיר לא פשוט
הריונו ארוך ומיוסר אך לידתו מהירה ומזככת ואם אדרש אי פעם להסבירו, עלול אני להצטער על פרסומו. שִׁיר לֹא פָּשׁוּט יֵשׁ לִי חֲלוֹם וְגַם גַּעְגּוּעַ - הוֹלְמִים בֶּחָזֶה זֶה לֹא מֵהַיּוֹם יוֹתֵר מִשָּׁבוּעַ שִׁגָּיוֹן שֶׁכָּזֶה לֹא חִבּוּק שֶׁאוֹהֵב לֹא חִבָּה מֵהַלֵּב לֹא תְּמִיכָה וְעִידוּד שֶׁהָלְכוּ לְאִבּוּד רַק מְעַט תְּשׂוּמַת לֵב קְצָת פְּתִיחוּת, הֲבָנָה נִסָּיוֹן לְשַׁלֵּב בֵּין אֱמֶת לַבִּינָה נְכוֹנוּת לְקַבֵּל בְּלִי תָּמִיד לְהָשִׁיב וּבְכָל עֵת לְסַרְבֵּל - פָּשׁוּט לְהַקְשִׁיב.
